vrijdag 28 juni 2024, 19:15

Hydratec Industries keert interim-dividend uit

AMERSFOORT – Vandaag zijn het Biedingsbericht en de Standpuntbepaling gepubliceerd met betrekking tot het aanbevolen openbare keuze bod (te voldoen in contanten of niet-beursgenoteerde aandelen in de Bieder) door Ten Cate Investeringsmaatschappij op alle aandelen van Hydratec Industries. De Raad van Bestuur van Hydratec heeft, na goedkeuring van de Raad van Commissarissen, besloten een interim-dividend van €6,- per aandeel uit te keren. Omdat het Bod cum dividend is, zal dit uitgekeerde interim-dividend in mindering komen op de Contante Biedprijs van €142,50. Daarmee resteert voor een aandeelhouder onder de Contante Biedprijs bij gestanddoening van het Bod nog een uitbetaling van €136,50 per aandeel.

Dividend

De Raad van bestuur van Hydratec heeft van meerdere (minderheids-)aandeelhouders vernomen dat zij, gezien de doorlooptijd van het Bod, de voorkeur hebben voor de uitkering van een interim-dividend. Hydratec Industries wil deze wens honoreren. Daarom is besloten tot een dividend van €6,- per aandeel.  De Contante Biedprijs onder het bod is €142,50 cum dividend. Daarmee resteert voor een aandeelhouder onder de Contante Biedprijs bij gestanddoening van het Bod nog een contante uitbetaling van €136,50 per aandeel.

De relevante data voor de dividenduitkering zijn als volgt:

• 3 juli ex- dividend datum
  • 4 juli dividend record datum
  • 8 juli betaling dividend

Herbenoeming CEO

De Raad van Commissarissen heeft de heer Bart Aangenendt herbenoemd als CEO van Hydratec Industries voor een nieuwe periode van vier jaar.

Halfjaarcijfers

Vanwege de omvang van de werkzaamheden die verband houden met het Bod, is de publicatie van de halfjaarcijfers uitgesteld tot 12 augustus 2024. Dit is voorafgaand aan de bijzondere algemene vergadering van aandeelhouders in het kader van het Bod die gepland staat voor 14 augustus 2024.

Hydratec Industries N.V. is genoteerd aan de Euronext Amsterdam (ISIN NL0009391242, ticker: HYDRA).

Definities die in dit persbericht niet zijn gedefinieerd hebben de betekenis die daaraan is gegeven in het Biedingsbericht dat vandaag door Hydra Invest B.V. (de "Bieder") is gepubliceerd.